Podijeli članak

U sekciji “Kakvi mediji (ne) trebaju biti” govorili smo o tipovima medija i različitim motivima za manipulaciju. U ovom dijelu ćemo pažnju posvetiti oblicima medijskih manipulacija.  Između potpuno lažne vijesti i klikbejt naslova, identifikovali smo cijeli niz mogućih pojavnih oblika i vrsta medijskih manipulacija. Kada do manipulacije ipak dođe, postoje adrese na koje se možete obratiti kako bi uložili žalbe i zahtjeve za provjerom.

Lažna vijest je medijski izvještaj koji u sebi sadrži nedvosmisleno pogrešne tvrdnje, to jest informacije koje ne odgovaraju činjenicama. Klikbejt je senzacionalistički naslov koji pogrešno predstavlja članak ili video prilog koji najavljuje, sa ciljem da privuče čitatelje/ke da kliknu na takav link, iako sam sadržaj članka ne mora biti nužno netačan. Teorija zavjere je izmišljanje zavjera tamo gdje ih zapravo nema i podrazumijeva medijske izvještaje koji iznose tvrdnje o postojanju takvog djelovanja, ali za to ne pružaju kredibilne dokaze, dok pristrasnim izvještavanjem smatramo one medijske izvještaje čija osnovna namjera nije da prenesu određenu informaciju, već da određenu osobu, grupu, ili instituciju predstave u pozitivnom ili negativnom svjetlu.

Opširnije o svim oblicima manipulacija koje smo definisali i sa kojima smo se suretali u svom radu čitajte na sljedećem linku:

Ukoliko primijetite neku medijsku manipulaciju i ako ste nezadovoljni radom medija, postoje institucije i organizacije kojima se možete obratiti, a članak uvijek možete poslati na adresu “Raskrinkavanja”, koje će ga istražiti i provjeriti.

Opširnije o tome šta se nalazi u kodeksima za online medije, televizijske i radio stanice i kako izgledaju procesi prijave kršenja tih kodeksa su teme koja čitajte na sljedećem linku: