Podijeli članak

Ko finansira lažne vijesti? Ko je objavio informaciju? Kako doći do uklonjenog sadržaja? Kako provjeriti fotografije i videosnimke, te kako koristiti naprednu Google pretragu – samo su neka od pitanja čije odgovore možete pronaći u nastavku.

Online mediji se u većini slučajeva finansiraju prihodima od prodaje reklamnog prostora. I dok na etabliranim portalima, sa jasnom vlasničkom strukturom, postoje razni tipovi oglašavanja, anonimni portali se najčešće reklamiraju samo putem Google oglasa i sličnih servisa. Većina banalnih dezinformacija, koje se svakodnevno dijele sa raznih anonimnih portala, zapravo predstavljaju “poslovni model” za zaradu novca. Takve lažne vijesti finansirate – vi.

Međutim, to nije jedini način finansiranja. Online mediji mogu biti dio političke propagande koju provode vlade, države ili političke stranke. U takvim slučajevima, direktno ili indirektno, finansiraju ih različiti politički akteri, bilo da je to putem finansijskog uticaja na medije ili ulaganja novca u portale.

Opširnije o finansiranju medija pročitajte na linku:

Ukoliko naiđete na vijest ili članak u čiju istinitost sumnjate ili na neki tekst koji sadrži manipulativan naslov, možete ga poslati redakciji Raskrinkavanja gdje će svi navodi biti provjereni, dok osnovnu i brzu provjeru, odgovaranjem na nekoliko pitanja, možete izvršiti i vi sami. 

Ko je objavio informaciju? Da li je izvor vijesti bio ozbiljan kada ju je objavio? Kako utvrditi ko je prvi objavio informaciju? Da li su slike i snimci autentični?

Opširnije o načinima provjere informacija na internetu čitajte na linku: 

Za procjenu tačnosti pročitane informacije važno je i to odakle ste je dobili. Naime, društvene mreže, a naročito Facebook, postale su mjesto gdje veliki broj osoba do informacija zapravo dolazi koristeći internet putem mobilnih telefona.

Zato je bitno naglasiti da Facebook ne treba posmatrati kao mediji – on je platforma koja omogućava dijeljenje informacija i ne predstavlja njihov izvor i garant tačnosti.

Opširnije o tome kome na društvenim mrežama vjerovati, a kome ne, i na osnovu čega možete donijeti tu odluku, pročitajte na linku: