Podijeli članak

Ko finansira lažne vijesti? Ko je objavio informaciju? Kako doći do uklonjenog sadržaja? Kako provjeriti fotografije i video snimke, te kako koristiti naprednu Google pretragu – samo su neka od pitanja čije odgovore možete pronaći u nastavku.

Online mediji se u većini slučajeva finansiraju prihodima od prodaje reklamnog prostora. I dok na etabliranim portalima, sa jasnom vlasničkom strukturom, postoji raznih tipova oglašavanja, anonimni portali se najčešće reklamiraju samo putem Google oglasa i sličnih servisa. Većina banalnih dezinformacija koje se svakodnevno dijele sa raznih anonimnih portala zapravo predstavlja  “poslovni model” za zaradu novca. Takve lažne vijesti finansirate – vi.

Međutim, to nije jedini način finansiranja. Online mediji mogu biti dio političke propagande koju provode vlade, države, ili političke stranke – u takvim slučajevima, direktno ili indirektno ih finansiraju različiti politički akteri, bilo putem finansijskog uticaja na medije, ili putem ulaganja novca u portale.

Opširnije o finansiranju medija pročitajte na linku:

Ukoliko naiđete na vijest ili članak u čiju istinitost sumnjate, ili neki članak ima manipulativan naslov, možete ga poslati poslati redakciji “Raskrinkavanja” gdje će svi navodi biti provjereni, dok osnovnu i brzu provjeru možete izvršiti i vi sami odgovaranjem na nekoliko pitanja.

Ko je objavio informaciju? Da li je izvor vijesti bio ozbiljan kada ju je objavio? Kako utvrditi ko je prvi objavio informaciju? Da li su slike i snimci autentični?

Opširnije o načinima provjere informacija na internetu čitajte na linku: 

Za procjenu tačnosti pročitane informacije, važno je i to odakle ste je dobili. Naime društvene mreže, a naročito Facebook, postale su mjesto gdje veliki broj osoba koje internet koriste putem mobilnih telefona zapravo dolazi do informacija.

Zato je bitno naglasiti da Facebook ne treba posmatrati kao mediji – on je platforma koja omogućava dijeljenje informacija i ne predstavlja njihov izvor i garant tačnosti.

Opširnije o tome kome na društevim mrežama vjerovati a kome ne i na osnovu čega možete donijeti tu odluku, pročitajte na linku: