Podijeli članak

Granice medijske profesije oduvijek su se pomjerale sa razvojem novih tehnologija. Danas je lakše nego ikada pokrenuti sopstvenu “medijsku platformu” i putem nje plasirati sadržaje koji mogu biti zabavni, edukativni i informativni – ali i problematični.

Laka dostupnost javnog prostora i anonimnost koju pruža internet plodno su tlo za manipulacije. Stoga je važno znati napraviti razliku između stvarnih medija koji stoje iza svog rada i bezbrojnih portala, blogova i stranica na društvenim mrežama, koje su suštinski samo virtuelne oglasne ploče – ili paravani za političku propagandu.

Naravno, nisu sve dezinformacije produkt dostupnosti novih tehnologija. I legitimni mediji su itekako podložni političkim uticajima, ali i senzacionalizmu kojemu često pribjegavaju kako bi privukli publiku, pred kojom danas stoji veća ponuda informacija nego ikada ranije. I upravo zbog toga je sve važnije birati ih pametno.

Kako razlikovati prave medije od njihovih “plagijata” i dobre od loših novinarskih praksi?
Kako da u šumi ponuđenih, prepoznate najbolje izvore informacija?
Kako vaši “lajkovi i šerovi” utiču na kvalitet informacija koje do vas dolaze na društvenim mrežama?

Više o tome pročitajte ovdje: