Podijeli članak

Pojavom elektronskih medija svijet se počeo “smanjivati”, a dolaskom interneta taj isti svijet nam je stao u ruku. Danas je lakše nego ikada pokrenuti sopstvenu “medijsku platformu” i putem nje plasirati sadržaje koji mogu biti zabavni, edukativni i informativni – ali i problematični.

Svi mediji se bore za vašu pažnju. Neki to čine kvalitetnim pričama, a neki manipulativnim taktikama koje nemaju mnogo veze s novinarstvom, trudeći se da privuku publiku koja ispred sebe ima veću ponudu informacija nego ikada ranije. Tu je, zatim, i cijeli “ekosistem” lažnih medija koji svakodnevno niču na internetu. 

Poput nekvalitetnih kopija raznih proizvoda, ove anonimne “kopije” samo izgledom podsjećaju na online medije, ali su u suštini digitalne oglasne ploče koje služe za pretvaranje klikova u novac. Njihov biznis model se svodi na postavljanje oglasa, preuzimanje sadržaja iz drugih medija uz “klikbejt” naslove, izmišljanje nepostojećih “ekskluzivnih vijesti” i njihovo promovisanje na društvenim mrežama. ​Sa druge strane, neki anonimni “mediji” nastaju sa ciljem da posluže kao glasilo političkih stranaka ili drugih interesnih grupa.

Informacije koje dolaze iz takvih izvora najčešće nisu ni tačne ni pouzdane. Stoga je važno razlikovati stvarne medije, koji stoje iza svog rada i ulažu resurse u svoje izvještaje, od stranica koje se samo “maskiraju” u medije. 

Naravno, nisu sve dezinformacije produkt anonimnosti i novih tehnologija: legitimni mediji su takođe podložni političkim uticajima, manipulacijama i senzacionalizmu, te među njima postoje manje i više kvalitetni izvori informacija, koje je takođe važno znati razlikovati i prepoznati. 

 

Kako razlikovati prave medije od njihovih “plagijata” i dobre od loših novinarskih praksi? Kako da u šumi ponuđenih, prepoznate najbolje izvore informacija? Kako vaši “lajkovi i šerovi” utiču na kvalitet informacija koje do vas dolaze na društvenim mrežama? Više o tome pročitajte na sljedećim linkovima: