Podijeli članak

Razlikovanje novinskih žanrova nije samo pitanje “zanatskog” pristupa i nije važno samo za osobe koje proizvode medijske sadržaje, već i za one koji ih konzumiraju.

Iako granice novinskih žanrova nisu “uklesane u kamen”, čitateljima/kama bi u svakom trenutku trebalo biti jasno da li je tvrdnja koju čitaju nečije lično mišljenje, citirana ili parafrazirana izjava, ili informacija koju medij predstavlja kao činjenicu. “Igranje” sa žanrovima može biti izraz kreativnosti, no može se koristiti i za svjesno plasiranje dezinformacija.

Prepoznavanje žanrovske orijentacije i osnovnih elemenata nekog medijskog teksta je vrlo bitno za ispravno “čitanje”, odnosno prepoznavanje medijskih poruka. BItno je znati da ukoliko određeni tekst ili audio-video prilog ima pretenziju da o nečemu izvještava, za njegovu kredibilnost je presudan kvalitetan odgovor na “5W” pitanja. 

Mediji kojima je stalo do profesionalnog ugleda, u svom radu se vode određenim smjernicama čiji je cilj da osiguraju tačno, precizno i relevantno izvještavanje i informisanje o temama od javnog značaja, a koje neće proizvoditi štetne posljedice za društvo i pojedince/ke.

U Bosni i Hercegovini, profesionalni standardi u radu medija uspostavljeni su Kodeksom za štampu i online medije BiH, kao i Kodeksom o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

Sve što trebate znati o vrstama i elementima medijskih tekstova ali i medijskoj etici, pročitajte u člancima: